Tytuł wpisu w pamiętniku odchudzania:
Zmieniam się


Jak już pisałam moja figura wraca do normy po drugim dziecku. Już nie stresuje się codziennie - " co na siebie włożyć?", bo wchodzę w moje stare ciuchy. Jest ok. Wobec tego nie zajadam stresu i ogólnie jest lepiej. 

Zamierzam dalej rozwijać się i podjęłam się zmiany swojego życia na lepsze. Na początek:

Dom

1. Utwórz ?Kalendarz oczyszczenia domu z barachła?. Co dzień wybieraj mały obszar do ogarnięcia:
Dzień 1: porządek z czasopismami,
Dzień 2: porządek z płytami DVD,
Dzień 3: segregujemy książki,
Dzień 4: porządek z naczyniami kuchennymi itd.

2. Przestrzegaj reguły: ?Wszystko ma swoje miejsce i zawsze odkładam wszystko na swoje miejsce?. W ciągu tych 100 dni przestrzegaj 4 prostych zasad:
Gdy coś biorę, odkładam to na swoje miejsce.
Gdy coś otwieram, zamykam to.
Jeżeli coś upuszczam, podnoszę to.
Jeżeli coś zdejmuję, zawsze odwieszam z powrotem
.

Szczęście

3. Wszyscy psychologowie są zgodni ? należy codziennie wypisywać od 5 do 10 rzeczy, za które jesteś wdzięczny.

4. Sporządź listę małych 20 rzeczy, które uwielbiasz robić i upewnij się, że w ciągu najbliższych 100 dni będziesz robił przynajmniej 1 dziennie. Dla mnie to jest np. pisanie artykułów. Dla Ciebie to może być czytanie książki czy spacer z psem.

5. W ciągu kolejnych 100 dni śmiej się przynajmniej raz dziennie.

Zarządzanie czasem

6. W ciągu najbliższych 100 dni zawsze miej przy sobie notes. Zapisuj do niego wszystkie myśli (sprawy, listy rzeczy do zrobienia, daty spotkań itp.), dzięki czemu oczyścisz swój umysł.

6a. Sprawdź, jak w ciągu 5 dni wykorzystujesz swój czas ? ile czasu zajmują dojazdy do pracy, sprzątanie, odpoczynek. Dzięki temu zorientujesz się jak wykorzystać pozostałe 95 dni.

7. Wybierz 1 zadanie o niskim priorytecie, którego możesz nie wykonywać przez najbliższe 100 dni. Zamiast tego skup się na zadaniach o wysokim priorytecie.

8.
Określ 5 rzeczy, z powodu których ciągle tracisz czas. Jak domyślasz się, też można to zoptymalizować (np. grać / oglądać TV / siedzieć na Facebooku nie więcej niż 30 minut dziennie)
9. Zrezygnuj z wielozadaniowości i przez najbliższe 100 dni wykonuj tylko 1 rzecz dziennie, usuwając przy tym ?rozpraszacze?.

10. Przez najbliższe 100 dni twórz wieczorem plan kolejnego dnia.

11. Przez najbliższe 100 dni zaczynaj od najważniejszych spraw i dopiero później przystępuj do pozostałych.

12. W ciągu najbliższych 14 tygodni rób przegląd każdego tygodnia. Podczas takiego przeglądu tygodniowego odpowiedz sobie na następujące pytania:
Co udało mi się zrobić?
Z czym sobie nie poradziłem (-am)?
Co robiłem tak, jak należy?

13. W ciągu najbliższych 100 dni poświęcaj co wieczór parę minut na zrobienie porządku na biurku. Niech z rana przywita Cię idealny porządek.

14. Przez najbliższe 100 dni, zanim przejdziesz od jednego zadania do kolejnego, zadaj sobie pytanie: czy rozsądnie wykorzystuję swój czas?

źródło: internet

Podkreśliłam rzeczy w tej chwili najważniejsze dla mnie. Wczoraj  już, zamiast oglądać bezsensownie tv, posprzątałam dwie półki z moimi bluzkami.

  • savelianka

    savelianka

    5 czerwca 2013, 17:22

    no,dobre rady;)

  • Anankeee

    Anankeee

    5 czerwca 2013, 09:07

    Skorzystam z tych wytycznych ;-) Mnie przerasta uporządkowanie masy niepotrzebnych drobiazgów, czasopism itp.